×

Once registered, you can:

  • - Read additional free articles each month
  • - Comment on articles and featured creative work
  • - Get our curated newsletters delivered to your inbox

By registering you agree to our privacy policy, terms & conditions and to receive occasional emails from Ad Age. You may unsubscribe at any time.

Are you a print subscriber? Activate your account.

Competing voices in the Arab world

By Published on .

[cairo] The U.S. government-funded TV ad campaign to improve the image of the United States in the Arab world will be up against new Arab voices. Qatari-based Al-Jazeera confirmed plans to start an English-language version of its 24-hour Arabic-language news channel in the first quarter of 2003 in Europe. An Al-Jazeera spokeswoman said the English-language format is attracting interest from advertisers. In Egypt, where made-for-Ramadan series are common, a 30-part series began airing on state TV on Nov. 6. Called "Horseman without a Horse," the series draws on a 19th century Russian tract that alleged a worldwide Jewish conspiracy to control the world. In Arab countries where the U.S. government campaign is running, ad executives don't anticipate much change in anti-U.S. sentiment. "As the locals stand, anything that is done by the West has got to be bad," said Bob Smith, director, Grey Global Group's Grey Worldwide, Jakarta. "Total denial has now set in."
Most Popular
In this article: