×

Once registered, you can:

  • - Read additional free articles each month
  • - Comment on articles and featured creative work
  • - Get our curated newsletters delivered to your inbox

By registering you agree to our privacy policy, terms & conditions and to receive occasional emails from Ad Age. You may unsubscribe at any time.

Are you a print subscriber? Activate your account.

NYT: Dan Rather Sues CBS

What You Should Have Read, Sept. 19, 2007

Published on .

Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS
The New York Times reports that Dan Rather, whose career at CBS News came to an inglorious end 15 months ago over his role in an unsubstantiated report questioning President Bush's Vietnam-era National Guard service, filed a $70 million lawsuit this afternoon against the network, charging it damaged his reputation. As plaintiffs, the suit names CBS; its CEO, Leslie Moonves; its executive chairman, Sumner Redstone; and Andrew Heyward, the former president of CBS News. Mr. Rather charges that CBS and its executives made him "a scapegoat" in an attempt "to pacify the White House."
In this article:
Most Popular