×

Once registered, you can:

  • - Read additional free articles each month
  • - Comment on articles and featured creative work
  • - Get our curated newsletters delivered to your inbox

By registering you agree to our privacy policy, terms & conditions and to receive occasional emails from Ad Age. You may unsubscribe at any time.

Are you a print subscriber? Activate your account.

'Spin' Editor in Chief Andy Pemberton Resigns

After One Issue, Disagreement Over Direction

By Published on .

NEW YORK (AdAge.com) -- After an agonizing few weeks of tension between Andrew Pemberton, Spin magazine's editor in chief of less than four months, and the title's new owners who brought him in, Mr. Pemberton has resigned with just one completed issue under his belt.
Andy Pemberton
Andy Pemberton Credit: Spin

Rumors that Mr. Pemberton would be fired have swirled all month, even appearing online as a done deal, after Women's Wear Daily reported June 1 that insiders expected his imminent departure. But Mr. Pemberton held on while all involved tried to work out differences over what direction the magazine should take.

A spokeswoman confirmed Mr. Pemberton's resignation, but declined to elaborate.

Hartle Media and the McEvoy Group bought Spin in February for less than $5 million and immediately named Mr. Pemberton editor in chief. He had been founding editor of Dennis Publishing's rival music magazine, Blender. He lost that job in September 2004 when Dennis laid off 15 employees.
Most Popular
In this article: